flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Затверджено рішенням зборів суддів  

Кобеляцького районного суду Полтавської області

№ 4 від 30.09.2015 р.

Із змінами, внесеними рішенням зборів суддів

№ 5 від 18.12.2015 р., № 1 від 11.01.2016 р.

№ 2 від 07.04.2016

№ 6від 04.11.2016

№ 1 від 29.01.2021

 

ЗАСАДИ

використання автоматизованої системи документообігу

Кобеляцького районного суду Полтавської області

 

І. Загальні положення.

1.1. Засади використання автоматизованої системи документообігу  Кобеляцького районного суду Полтавської області (далі – Засади) визначають питання стосовно порядку функціонування автоматизованої системи  Кобеляцького районного  суду Полтавської області(далі – суд), урегулювання яких відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» і Положення про автоматизовану систему документообігу суду (далі – Положення), в редакції, затвердженій рішенням Ради суддів України № 55 від 05.06.2015 року, відноситься до повноважень зборів суддів Кобеляцького районного суду Полтавської області.

1.2. Правовою підставою для затвердження цих Засад  є вимоги Закону України «Про судоустрій і статус суддів» в редакції Закону України « Про забезпечення права на справедливий суд», Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексу України про адміністративні правопорушення та Положення.

1.3. Затверджені зборами суддів Засади вносяться до автоматизованої системи суду не пізніше робочого дня, що настає після проведення цих зборів.

1.4. У разі внесення змін до Засад, новим рішенням збори суддів суду затверджують Засади в новій редакції, які вносяться до автоматизованої системи суду не пізніше робочого дня, що настає після проведення цих зборів.

  1. Функціональні обов’язки, права користувачів АСДС

2.1. Функціональні обов’язки, права користувачів АСДС, надання та позбавлення права доступу до неї в Кобеляцькому районному суді  визначаються на підставі наказів керівника апарату суду.

Електронні примірники наказів  щодо визначення функціональних обов'язків, прав користувачів автоматизованої системи, надання та позбавлення права доступу до неї вносяться до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після їх підписання.

 2.2. Використання електронного цифрового підпису уповноваженими на це користувачами АСДС здійснюється в порядку, визначеному Законом України «Про електронний цифровий підпис». Відмова користувача автоматизованої системи, уповноваженого на використання ЕЦП, від отримання та використання ЕЦП з будь-яких підстав не допускається.

  1. Реєстрація вхідної кореспонденції

3.1. Вся вхідна кореспонденція, в тому числі процесуальні документи приймається і опрацьовується користувачами автоматизованої системи, яким надано доступ до автоматизованої системи відповідно до їх функціональних обов'язків, і реєструються в АСДС в день її надходження.

3.2. У разі неможливості з об’єктивних причин здійснити реєстрацію вхідної кореспонденції в день її надходження, така кореспонденція реєструється в АСДС в термін, визначений у розпорядженні керівника апарату суду із зазначенням причин встановлення такого терміну.

3.3. Внесення змін, видалення реєстраційних даних не допускається, крім випадків, зумовлених необхідністю, що підтверджується матеріалами судової справи, виправлення технічних помилок, описок.

  1. Особливості розподілу справ між суддями.

 

4.1. Розподіл судових справ здійснюється в суді в день їх реєстрації, на підставі інформації, внесеної до автоматизованої системи, уповноваженими на підставі наказу керівника апарату особами, відповідальними за здійснення автоматизованого розподілу судових справ.

 

4.2. Якщо судова справа підлягає розгляду колегією суддів, визначення суддів, що входять до складу колегії проводиться автоматично в загальному порядку згідно з вимогами підпункту 2.3.4 пункту 2.3 Положення.

  

4.3. Визначення присяжних та народних засідателів відбувається за правилами, встановленими Положенням.

                  

4.4. У разі задоволення заяви про відвід (самовідвід) повторний автоматизований розподіл справ або заміна судді, який входить до складу колегії суддів здійснюється без розпорядження керівника апарату, на підставі судового рішення, електронний примірник якої зберігається в автоматизованій системі в стані "Оригінал" та засвідчується ЕЦП особи, яка підписала цей документ.

4.5 «з метою недопущення строку розгляду клопотань щодо негласних слідчих (розшукових) дій у разі розподілу клопотання щодо негласних слідчих (розшукових) дій на суддю, який протягом робочого дня вийшов до нарадчої кімнати для ухвалення судового рішення, на строк більше однієї доби, вмотивованим розпорядженням керівника апарату, за письмовим зверненням помічника судді чи секретаря судових засідань в табелі обліку робочого часу в АСДС ставиться відмітка «Нарадча кімната».

Звернення повинно містити інформацію щодо справи (провадження), по якій суддя перебуває у нарадчій кімнаті та точний період із зазначенням часу».

 

  1. Правила здійснення автоматизованого розподілу судових справ між суддями

 

5.1. Автоматизований розподіл судових справ і матеріалів здійснюється за правилами, встановленими Положенням та цими Засадами, з урахуванням спеціалізації суддів та коефіцієнтів складності судових справ, форм участі та адміністративних посад.

 

5.2. Визначення суддів, які мають повноваження щодо розгляду судової справи на момент автоматизованого розподілу, здійснюється згідно з вимогами підпункту 2.3.3 пункту 2.3 Положення, з врахуванням Засад використання автоматизованої системи документообігу суду та правил поєднання судових справ.

 

5.3. Консультант з кадрової роботи суду щоденно перевіряє актуальність інформації в табелі обліку використання робочого часу суддів в автоматизованій системі документообігу суду, та в разі будь-яких змін заносить дані щодо відсутності судді на роботі невідкладно.

 

5.4. Інформація відсутність суддів з поважних причин заноситься до табеля обліку використання робочого часу.

 

5.5. Розподіл усіх справ і матеріалів здійснюється уповноваженими особами апарату суду,  визначеними наказом керівника апарату суду.

 

  1. Розподіл судових справ шляхом передачі судової справи раніше визначеному у судовій справі судді

6.1. Судові справи, що надійшли із судів апеляційної або касаційної інстанцій після скасування ухвал, які перешкоджають подальшому розгляду судової справи (крім ухвал про закриття, припинення провадження), а також ухвал, які не перешкоджають подальшому розгляду судової справи, не підлягають автоматизованому розподілу, а передаються тим суддям, ухвалу яких скасовано чи у провадженні яких перебувала або перебуває судова справа ( відповідно до п.п. 2.3.43  пункту 2.3 Положення про автоматизовану систему документообігу суду).

6.2. Раніше визначеному в судовій справі головуючому судді ( відповідно до п.п. 2.3.44 Положення про автоматизовану систему документообігу) передаються також:

судові справи, що надійшли для вирішення питання про прийняття додаткового судового рішення, виправлення описок та помилок, роз'яснення судового рішення,повернення судового збору;

судові справи про перегляд заочного рішення;

судові справи, за якими надійшли заяви (клопотання), пов'язані із виконанням судових рішень, передбачені статтями 368–373, 378 Цивільного процесуального кодексу України, статтями 117, 119–121,121-2, 122 Господарського процесуального кодексу України, статтями 259–264, 267 (крім частини дев’ятої статті 267) Кодексу адміністративного судочинства України, статтею 535 Кримінального процесуального кодексу України, статтею 304 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

клопотання про вирішення питання, пов’язаного з виконанням вироку, у судових справах, які розглянуті даним судом;

матеріали кримінального провадження щодо особи, стосовно якої вже здійснюється судове провадження, у випадку, передбаченому частиною другою статті 334 Кримінального процесуального кодексу України;

судові справи про адміністративні правопорушення щодо особи, яка вчинила декілька адміністративних правопорушень, якщо ці справи надійшли в один день;

   зустрічні позови та позови третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору у судовій справі, у якій відкрито провадження, що надійшли до суду;

заяви про скасування заходів реагування, застосованих у межах відповідної судової справи;До справ про скасування заходів реагування, застосованих в межах відповідної судової справи віднести заяви про скасування заходів забезпечення позову, вжитих під час розгляду цивільних та адміністративних справ.

   заяви про відновлення втраченого судового провадження;

   заяви про забезпечення позову, доказів.

6.3. Клопотання та скарги по одному кримінальному провадженню передаються раніше визначеному слідчому судді.

6.4. Клопотання щодо заходів забезпечення кримінального провадження по одному кримінальному провадженню або в межах однієї справи, які зареєстровані в автоматизованій системі суду,  передаються раніше визначеному слідчому судді.

6.5. Справи за поданнями (заява, клопотання) в порядку виконання вироків, які  поверталися на доопрацювання, при повторному надходженні передаються на розгляд  раніше визначеному судді.

6.6. Справи про адміністративні правопорушення, які повернулися до суду після дооформлення, передаються на розгляд судді, який направляв справу на доопрацювання шляхом неавтоматичного розподілу. (змінено 29.01.2021)

6.9. Справи, які були розглянуті до 2011 року, а саме: справи, розглянуті судом до 2011 року(надійшли для вирішення питання про прийняття додаткового судового рішення, виправлення описок та помилок, роз’яснення судового рішення; заяви(клопотання пов’язані з виконанням судових рішень, передбачених ст..ст. 368-373,378 ЦПК України, ст..ст.259-264,267 КАС України, ст.304 КУпАП; клопотання про вирішення питань, пов’язаних з виконанням вироку) передавати тому судді, який розглянув справу по суті – в ручному режимі.

6.10. У разі відсутності раніше визначеного в судовій справі головуючого судді (тимчасова непрацездатність, відрядження, відпустка тощо) по клопотаннях про вирішення питання, пов’язаного з виконанням вироку, у судових справах, які розглянуті даним судом та по справах про адміністративні правопорушення, які надійшли після доопрацювання підлягають автоматизованому розподілу, якщо відсутність головуючого судді призведе до неможливості розгляду цих справ та матеріалів у строки, встановленим чинним законодавством.

 

6.11«У разі відсутності раніше визначеного в судовій справі головуючого судді у випадках, передбачених підпунктами 2.3.44-2.3.46 пункту 2.3 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, судові справи, за якими надійшли заяви (клопотання), пов'язані із виконанням судових рішень, передбачені статтями 368–373, 378 Цивільного процесуального кодексу України, статтями 117, 119–121,121-2, 122 Господарського процесуального кодексу України, статтями 259–264, 267 (крім частини дев’ятої статті 267) Кодексу адміністративного судочинства України, розділом 8 Кримінального процесуального кодексу України, статтею 304 Кодексу України про адміністративні правопорушення та інші справи, що потребують невідкладного розгляду (доповнено 29.01.2021);

 клопотання про вирішення питання, пов’язаного з виконанням вироку, у судових справах, які розглянуті даним судом;

Клопотання та скарги по одному кримінальному провадженню, які передаються раніше визначеному слідчому суді, підлягають автоматизованому розподілу в загальному порядку».

6.12. У разі відсутності раніше  визначеного в судовій справі головуючого судді у випадках, передбачених підпунктами 2.3.44-2.3.46 пункту 2.3 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, такі судові справи та матеріали підлягають автоматизованому розподілу в загальному порядку.

 

  1. Спеціалізація суддів з розгляду конкретних категорій судових справ

7.1. Визначити, що всі судді, які зараховані до штату суду спеціалізуються на розгляді кримінальних, цивільних адміністративних справ  та справ про адміністративні правопорушення.

7.2. У суді діє спеціалізація із здійснення кримінального провадження щодо неповнолітніх.

            Суддя (судді), уповноважені здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх обирається зборами суддів суду у порядку ч.3 статті 18 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» .

7.3.  З числа суддів суду, рішенням зборів суддів, обираються слідчі судді, які здійснюють повноваження судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів у кримінальному провадженні, в порядку передбаченому процесуальним законом.        

Кількісний склад слідчих суддів визначається зборами суддів суду. Слідчі судді обираються строком на три роки і можуть бути переобрані повторно.

  1. Засади формування колегії суддів

8.1. У випадках визначених процесуальним законом судові справи в  суді  розглядаються  колегією суддів, а також за участю народних засідателів і присяжних.

          8.2. Визначення колегії суддів для розгляду конкретної справи здійснюється автоматизованою системою документообігу.

 Кількісний склад колегії суддів визначається процесуальним законодавством.

          8.3. Якщо судова справа  підлягає розгляду колегією суддів при автоматизованому розподілі судових справ автоматизованою системою визначається головуючий суддя та визначається склад колегії.

 До складу колегії може бути включений резервний або запасний суддя на заміну основного судді зі складу колегії суддів ( крім головуючого) у разі неможливості останнім здійснювати правосуддя.

У разі розгляду справ за участю присяжних і народних засідателів їх персональний склад визначається за допомогою автоматизованої системи.

  1. Коефіцієнти складності судових справ

9.1. При реєстрації судових справ та матеріалів визначено коефіцієнт складності справ:

8- кримінальні провадження, які розглядаються колегіально;

7- кримінальні провадження по яких більше трьох епізодів та по розділах Х, ХVІІ ( крім ст.368) КК України;

6-кримінальні провадження;

5- клопотання слідчого, прокурора чи адвоката, скарги на дії, рішення чи бездіяльність слідчого, прокурора, заяви про відвід;

3- цивільні справи позовного провадження, позовні заяви,

 а також адміністративні справи, адміністративні позови;

2- цивільні справи окремого провадження, а також позовні заяви про розірвання шлюбу та про стягнення аліментів, справи наказного провадження, заяви про видачу судового наказу;

2-клопотання (подання) пов’язані із виконанням судових рішень у кримінальному провадженні,

  1. Коефіцієнт форми участі

10.1.  Визначено наступні коефіцієнти форм участі суді у справі:

- суддя-доповідач – 1;

- головуючий суддя (колегіально) – 1;

- член колегії – 1;

- запасний суддя – 1.

 

  1. Коефіцієнт адміністративних посад

 

11.1. В автоматизованій системі документообігу суду для суддів, які займають адміністративні посади  встановлюються наступні коефіцієнти:

- голова суду – 0,8;

  1. Внесення до автоматизованої системи відомостей щодо набрання судовим рішенням законної сили

12.1. Відомості про набрання судовим рішенням законної сили вносяться до автоматизованої системи відповідальною особою канцелярії суду, визначеною наказом керівника апарату суду, або головуючим суддею (суддею-доповідачем).

  1. Надсилання електронних документів до державних реєстрів та інформаційних систем інших державних органів і установ

13.1. Оригінали електронних судових рішень, засвідчені ЕЦП, направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень у порядку, визначеному Порядком ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Кожен суддя несе персональну відповідальність за несвоєчасне направлення прийнятих ним рішень до ЄДРСР.

  1. Автоматизований розподіл судових справ між суддями після відновлення роботи автоматизованої системи.

 

14.1. В разі знеструмлення електромережі суду, виходу з ладу обладнання або комп’ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи та тривають понад п’ять робочих днів, такі випадки фіксуються відповідними актами в порядку, передбаченому пунктом 2.3.55 Положення.

14.2. У разі настання вище перелічених обставин, розподіл судових справ, які за законом мають розглядатись невідкладно з метою недопущення порушення конституційних прав громадян (судові справи, пов'язані з виборчим процесом, судові справи про встановлення або усунення обмежень щодо реалізації права на мирні зібрання, вирішення питання застосування запобіжного заходу у виді взяття під варту, клопотання слідчого, прокурора про забезпечення кримінального провадження, клопотання про проникнення у житло, обшук чи огляд житла, скарги щодо захисту прав людини в порядку ст. 206 КПК України, подання про тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України в порядку ЦПК України тощо) проводиться між всіма суддями, що мають повноваження на час розподілу, з дотриманням принципу черговості надходження справ до суду, в алфавітному порядку прізвищ суддів з урахуванням спеціалізації. 

  1. Надання інформації про стан розгляду судових справ

15.1. На виконання вимог закону надається інформація щодо дати надходження судової справи до суду, єдиного унікального номера судової справи, номера провадження, прізвища учасників процесу, дати та часу призначення судової справи до розгляду, місця проведення судового засідання, дати розгляду судової справи, а також інформація про надходження апеляційних чи касаційних скарг, заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами, заяв про перегляд судових рішень Верховним Судом України та їх розгляду канцелярією суду.

  1. Відповідальність

16.1. Навмисне внесення недостовірних даних в АСДС, допущення інших порушень, які могли вплинути або вплинули на розподіл справ і матеріалів між суддями працівником суду, відповідальним за реєстрацію справ і матеріалів, може бути підставою для дисциплінарної відповідальності відповідно до Закону.